dimarts, 5 de febrer del 2013

ESCRIURE SOBRE EL FET D'ESCRIURE: Nopca


"-Tens molta feina, darrerament? -li pregunto.

Vol ser una referència indirecta a la sortida urgent que va impedir que dimecres ens veiéssim. Ell es pensa que vull saber en què treballa, actualment, i m'explica l'última novel·la que ha escrit. El primer que em diu és que està narrada en primera persona. El protagonista viatja per tot Europa amb la seva mascota, un peix de color taronja que es converteix en l'estrella d'un circ. Diu que hi ha intriga, una història d'amor i moltes acrobàcies narratives. Per exemple: una de les fites ha estat intentar evitar els diàlegs.

-Deu ser molt difícil -li dic.

La seva resposta és encendre's un cigarret i marxar cap a la cuina."

El talent
Jordi Nopca

6 comentaris:

Josep ha dit...

I jo que aspire a ser escriptor.
Bon fragment.

Olga Xirinacs ha dit...

Una afinadíssima observació al vol, aquest 'talent'.
I una elegant i enginyosa resposta, la que has posat al meu blog. Gràcies.
Que el vent et sigui saludable.

novesflors ha dit...

És curt de paraules...

Pau Roig ha dit...

Bé, si es vol evitar el diàleg, s'evita. M'encanten els fragments curts –els puc llegir tots i gairabé sempre els entenc– i ja quan és curt i bo és impagable.

penyabogarde ha dit...

el bogardisme espera els teus comentaris http://penyabogarde.blogspot.com

Ramón Sanz ha dit...

Espero que continuïs amb aquesta sèrie de "Escriure sobre el fet d¡escriure". Les teves aportacions són sempre originals i fora dels reculls habituals sobre el tema.