S’esperen
tots dos davant la porta de l’ascensor. El penetrant perfum d’ella fa la seva
funció, i el posa en alerta. Discretament, li mira les cames. En té dues, i
totes dues són precioses, enfundades en unes mitges semitransparents, fosques,
que s’arrapen desesperades a la carn ferma i tornejada del seus bessons, dels
seus genolls, de la part dels seus malucs que s’amaguen sota la falda del
vestit jaqueta. No s’atreveix a mirar més enllà.
El clinc de l’ascensor i l’esllavissament
suau de les portes en obrir-se el fan aixecar la mirada. La deix passar al
davant, cavallerosament, i aprofita per estudiar detingudament el moviment
sinuós dels seus glutis arrapats a la falda. Després entra ell. Quan està a
punt de preguntar-li a quin pis va, ella pitja decidida el sis, que s’encén amb
una llum vermella que sembla un senyal d’alerta. Ell prem el nou, que
indefectiblement també s’il·lumina descaradament. El fil musical de la cabina
els abraça amb una suau melodia absolutament asèptica. Un sis i un nou, vaja.
Una bonica combinació aritmètica.
Subjecta
el maletí davant seu amb les dues mans. Es mira les sabates enllustrades la nit
abans, per fer alguna cosa; una delicada pàtina de pols els hi mata la
brillantor. No pot evitar tornar a mirar-li els genolls. Sospesa si aquella
licra es deu acabar als malucs amb una bonica i excitant blonda florejada o si
deuen ser uns funcionals pantys els que li cenyeixen tots els misteris que
queden ocults a la vista. Pensa en la seva roba interior, que se l’imagina
perfectament conjuntada com el seu vestit jaqueta, però d’un color força més
picant. Li mira la cara, fent com si es mirés els números digitals de l’aparell
per saber en quin pis estan. Es creuen accidentalment la mirada i, violentats,
se somriuen, i desvien ràpidament l’esguard, ell al sostre, ella als peus,
evitant tots dos els múltiples reflexos que els hi ofereixen els miralls de la
cabina.
Ara
és ella qui li mira les sabates, i pensa qui li deu enllustrar tan curosament.
Potser encara viu amb la mare, o potser té una xicota que s’ocupa d’ell. En la
seva ment ressentida en contra de la inutilitat domèstica masculina, no pot ni
considerar que hagi estat ell mateix qui l’hi ha posat una capa de crema, que
l’ha repartida per la pell suau de l’empenya amb un drap vell, tendrament, com
ho faria ella per la seva esquena quadrada i ferma mentre li xiuxiuejaria expressions
pujades de to a l’orella. És guapo, el malparit, i es veu d’una hora lluny que
està en forma. Li hauria de dir alguna cosa, pensa ella. Li hauria de dir
alguna cosa, pensa ell.
Entre
el tercer i el quart, l’ascensor fa un ronc estrany i una sotragada gens
habitual, i tots dos s’inquieten. Primer per por que l’ascensor s’hagi
espatllat i es quedin atrapats allà dins. Després, desitjant que l’ascensor
s’hagi espatllat i es quedin atrapats allà dins. Però el moment passa com passa
la vida, i l’aparell segueix elevant-se desafiant les lleis de Newton.
Sisè
pis, la maquinària es frena tímidament, el clinc
de rigor i les portes que s’obren amb delicadesa. Al davant apareix la
recepció d’unes oficines comercials, i una noieta atabalada parla per telèfon
darrera el taulell, tot remenant papers. Va, digue’m alguna cosa, pensa ella.
Si, és clar, però... què li podria dir? pensa ell. Tot just un instant abans de
que les portes es tanquin novament, ella salta de la cabina i amb pas ferm
sobre uns talons que l’eleven cap al regne dels cels, saluda la noieta de
recepció, que es veu que es diu Marina. Hola, Marina, bon dia. La flaire
profunda del perfum resta a la cabina mentre es tanquen les portes, i
l’acompanyen a ell en el viatge vertical de tres pisos amb destí a l’ensopida rutina diària.
3 comentaris:
És un mal lloc l'ascensor per a prendre decisions ràpides.
I per a no prendre-les, també
Conclusió: l'ascensor és un mal lloc per a gairebé tot...
Publica un comentari a l'entrada