dimarts, 14 de juliol del 2015

ESFDE: Emili Bayo



"Ets capaç de reconèixer les històries tristes quan passen per davant de la teva finestra?

Per què no? Tinc bon olfacte per a aquests assumptes. Em guanyo la vida amb això. En el fons, qualsevol vianant es troba enxampat en alguna història embolicada. Només cal tenir la paciència de mirar-lo de prop i amb atenció. El problema de la vida és que sempre es resol amb el mateix final.

La mort...

A les meves novel·les jo puc interrompre la història en el punt que més m’agradi i crear la il·lusió d’un final feliç.

Vols dir que la literatura fa trampes...

Per descomptat. La literatura és el territori natural de la mentida. Però és l’única manera que ens serveixi de consol.

Sempre t’aixeques del llit tan eufòric?"

La bombolla sentimental
Tot el que et vull dir
Emili Bayo