dissabte, 29 de desembre del 2012

ESCRIURE SOBRE EL FET D'ESCRIURE: Sam Savage



"Sempre m'havia imaginat que la història de la meva vida, si mai arribava a escriure-la alguna vegada, començaria amb una primera frase excel·lent: alguna cosa lírica com «Lolita, llum de la meva vida, foc de les meves entranyes», de Nabokov; i, si no em sortia res líric, alguna cosa irresistible, com «Totes les famílies felices s'assemblen, però cada família desgraciada és desgraciada a la seva manera», de Tolstoi. La gent recorda aquestes frases fins i tot quan ja ha oblidat tota la resta del llibre. Pel que fa als començaments, el millor, per a mi, és el d'El bon soldat, de Ford Madox Ford: «Aquesta és la història més trista que he sentit mai.» Dotzenes de vegades, el dec haver llegit, i continua deixant-me petrificat. Ford Madox Ford va ser un dels més grans."

Firmin
Sam Savage